Sommarnyheter från CandyKing: Åtta nya godisbitar

CandyKing sommarnyheter 2024

Inför sommaren lanserar CandyKing åtta nya lösgodisbitar, med en kombination av fruktiga och syrliga smaker, och en hint av nostalgi.

CandyKing har verkligen fångat essensen av sommar med sina nya godisbitar. Bland de mest spännande tillskotten hittar vi Fizzy Dino Dip och Fizzy Unicorn Dip – klubbor som doppas i syrligt pulver och väcker barndomsminnen till liv.

Dessutom lanseras de frestande sega Flygande Mattor med smak av Tutti-Frutti, exklusivt för CandyKing.

Sommarens nyheter i lösgodishyllan är verkligen det bästa av allt! Mixen av dessa åtta fruktiga och syrliga bitar kompletterar vårt standardsortiment perfekt inför sommarveckorna. Som ledande lösgodisleverantör är vi måna om att driva kategorin framåt i varje säsong och skapa fler valmöjligheter för alla lösgodisälskare, säger Charlotta Berglind, Brand & Activation Mangager Pick & Mix, Cloetta Sverige.

CandyKings sommarnyheter i detalj

CandyKing sommarnyheter 2024

Från och med denna vecka finns de nya godisbitarna tillgängliga i butik. Här är en närmare titt på vad som erbjuds:

  • Flygande Mattor – Magiskt goda mattor med Tutti-Frutti smak, endast hos CandyKing.
  • Fizzy Dino Dip – Lemon/lime-klubba som doppas i syrligt pulver, endast hos CandyKing.
  • Fizzy Unicorn Dip – Jordgubb/banan-klubba som doppas i syrligt pulver, endast hos CandyKing.
  • Fruity Rings – Mjuka fruktringar med smak av päron/hallon och banan/jordgubb.
  • Citron- & Limeskivor – Syrliga skivor med smak av citron och lime.
  • Aakkosur – Syrligt vingummi med fruktsmak.
  • Nöt-Crème Honungsrostade Jordnötter – Klassikern Nöt-Crème i ny smak.
  • Cool Vanilj & Jordgubbsromb – Sursandad skum med vanilj- och jordgubbssmak.

CandyKing fortsätter att utvecklas

Med denna lansering fortsätter CandyKing att stärka sitt sortiment och sin position som premiumleverantör av lösgodis. Cloetta, som är den största leverantören av pick & mix i Europa, erbjuder över 500 olika godissorter.

Lösviktsgodis har en stark ställning i de nordiska länderna, där Sverige står för 30 procent av den totala konsumtionen, medan övriga Norden står för 5–15 procent.

Läs också: Vårens lösgodis från CandyKing

Tags from the story
Leave a comment

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *